LIBRIS aduce cartea, noi o rasfoim

LIBRIS aduce cartea, noi o rasfoim

0 311

Exista cateva nume proprii care, bine mixate intr-un scenariu inspirat, condimentat cu toate ingredientele inispensabile unei naratiuni alerte, asigura succesul garantat. In mod curios, unele dintre ele provin din lumea artei, mai putin atractiva pentru autorii ce-si propun sa-si seduca cititorii cu aventuri si intrigi din cele mai terifiante. Implicarea lui Leonardo da Vinci in tenebrele unei conspiratii incepute in zorii crestinismului s-a dovedit o idee inspirata pentru Dan Brown, inventatorul unui cod imbatabil la nivelul incasarilor.


Iata ca si poetul Dante Alighieri poate fi exploatat cu succes de casa impresionant pe piata literara a thriller-ului istoric. Va amintiti, desigur, filmul american „Seven”, cu Brad Pitt si Morgan Freeman; considerat cea mai datatoare de fiori pelicula inspirata din Infernul dantesc. Spectatorul este pur si simplu captiv in labirintul diabolic al mintii unui ucigas extrem de inteligent, care-i comite ororile inspirat din tertinele dantesti.


Numarul celor ce vor dori sa citeasca Divina Commedia va creste, poate, dupa ce vor intra in atmosfera Clubului Dante, tesuta de Matthew Pearl cu pricepere narativa si gust pentru mister. Romanul sau este impartit pe Canturi, ca si opera celebrului sau precursor italian intr-ale scrisului. Povestea este, de fapt, versiunea politista a aparitiei lui Dante in cultura americana, in 1867, cand poetul H.W. Longfellow termina prima traducere americana a faimosului poem despre lumea de apoi. Actiunea este plasata in Bostonul anului 1865, cand o serie de crime atroce preceda momentul in care Longfellow se pregatea sa scoata pe piata talmacirea engleza din poetul toscan. Membrii clubului literar Dante parasesc salonul literar pentru a se angaja intr-o aventura ce-ti taie respiratia.


?


1989-1990 – Prima guvernare Petre Roman – Alex Mihai Stoenescu


Cartea istoricului inca neresorbit total de cercurile de specialitate din Romania isi plaseaza subiectul, asa cum o arata si supratitlul, in „Culisele luptei pentru putere”. Autorul unor carti imbibate cu o viziune prea de dreapta pe gustul comunitatii academice despre istoria recenta a Romaniei, Alex Mihai Stoenescu porneste in demersul sau de reconstituire a evenimentelor ce au urmat Revolutiei de la o constatare de bun simt. Anume ca ceea ce li se intampla astazi romanilor – saracie, discrepante tot mai accentuate intre bogati si saraci, coruptie generalizata, inapoiere economica si umilinta politica, statut international de inferioritate – are originea intr-o perioada pe cat de scurta, pe atat de plina de invataminte. Felul in care a fost indepartat regimul comunist in Romania si cum a fost reconfigurat statul roman in perioada de debut a tranzitiei politice si economice – 1990-1991 – este determinant pentru intelegerea comportamentul natiunii romane. Subiectul este prea sobru si traumatic sa aflam, de exemplu, de ce n-are Petre Roman gat, dar vom descoperi, cu siguranta, de ce n-are ursul coada.


Vifor Rotar

COMENTARII

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.