Fereastra Overton – teoria prin care s-a legiferat homosexualitatea.
La fel se poate întâmpla și cu pedofilia și canibalismul
Agenda mondiala prin care sunt introduse fel si fel de lucruri anormale si neacceptate in societate de mii de ani a gasit momentul si locul pentru a-si incerca norocul cu introducerea gay in constiinta publica. Acceptarea gay este doar un pas pentru introducerea pe fereastra a altor lucruri neacceptate pentru societate cum ar fi pedofilia sau canibalismul. Pentru ca dragostea nu are limite. Citeste mai departe un articol senzational despre mecanismele de manipulare ale societatii scris pe blogul mediocrul adevarat.wordpress.com ca sa intelegi mai bine de ce femeia cu barba, alias Concita sau schimbarea de
gen a lui Bruce Jenner, alias Caitlyn, nu sunt lucruri intamplatoare ci fac parte dintr-o agenda foarte bine
programata.
Cred ca am pomenit de mai multe ori un banc despre gay, dar indraznesc sa-l mai repet.
Un batran, abia tinandu-se pe picioare, vine grabit la serviciul pasapoarte.
– Vreau pasaport in regim de urgenta, ca sa plec cat mai repede din tara.
– Pai n-aveti nevoie de pasaport in Europa.
– Europa e prea aproape… vreau sa ma duc la capatul lumii.
– Da’ de ce?
– Nu sunt de acord cu politica fata de gay!
– Cum asa?
– Pe vremea lui Antonescu ii impuscau. Gheorghiu-Dej ii baga la puscarie. Ceausescu ii inchidea la balamuc. Acum, dupa revolutie, i-au lasat in pace si le-au dat drepturi.
– Si-atunci?
– Mi-e teama sa nu devina OBLIGATORIU…
Nu o data mi-a trecut prin minte gandul ca e PREA adevarat ca sa nu aiba si un substrat teoretic.
Cu ceva timp in urma celebrul regizor si actor rus Nikita Mihalkov, prezentand in emisiunea lui, Besogon TV, Teoria FERESTREI OVERTON, considerata prototipul tehnologiei manipularii opiniei publice. Teorie care confirma banuiala despre substratul bancului de mai sus.
Iata, in continuare, o traducere, cu unele adaptari pentru limba romana.
Tehnologia folosita pentru a face lumea sa se obisnuiasca cu ceea ce, in mod normal, e IMPOSIBIL sa poata accepta. Tehnologia „sadirii” in constiinta umana a ceea ce, aparent, nu poate fi inclus. Din pacate… se poate.
Se numeste FEREASTRA OVERTON.
Joseph P. Overton (1960-2003), prim vice-presedinte al Centrului pentru Politici Publice (la Mackinac Center), a formulat aceasta teorie, care i-a primit numele postum, in urma unei catastrofe aviatice.
In conformitate cu FEREASTRA OVERTON, pentru fiecare idee sau problema, in societate exista o asa-numita fereastra de oportunitati. In cadrul acestei ferestre, ideea poate (sau nu) sa fie discutata pe larg, sustinuta deschis, promovata, se poate incerca legalizarea ei. Fereastra e mutata, schimband paleta posibilitatilor de la o faza de NECONCEPUT, complet straina moralei publice, total respinsa, pana la faza de POLITICA CURENTA, care e deja discutata pe larg si adoptata de constiinta populara si sustinuta prin lege.
Nu e o spalare a creierului ca atare, ci o actiune mult mai subtila…
Sa abordam ceva cu totul de neinchipuit.
Sa ne imaginam, de exemplu, legalizarea canibalismului, dreptul oamenilor de a se manca reciproc. Destul de dur, nu?
E evident ca in prezent, in 2015, nu e posibila desfasurarea unei propagande pro canibalism, deoarece societatea ar exploda. Asta inseamna ca problema legalizarii canibalismului se afla la stadiul de oportunitate ZERO a ferestrei.
Acum vom simula modul in care ideea de NECONCEPUT va fi implementata, trecand prin toate etapele ferestrei de oportunitati.
Astfel, subiectul va deveni nu doar acceptabil, ci chiar obligatoriu. Tema canibalismului e inca dezgustatoare si absolut inacceptabila in societate. A discuta acest subiect in presa sau intr-o companie decenta e indezirabil. Ca atare, prima miscare a FERESTREI OVERTON e mutarea subiectului canibalism din domeniul de NECONCEPUT in cel RADICAL.
Ne bucuram de libertatea de exprimare, nu-i asa? Avem democratie… De ce sa nu vorbim despre canibalism? Oamenii de stiinta, in principiu, au dreptul sa vorbeasca despre orice – pentru ei nu exista subiecte interzise, ei trebuie sa studieze toate temele.
Si daca asa stau lucrurile, atunci putem organiza un simpozion etnologic cu tema „Ritualuri exotice ale triburilor din Polinezia”. Vom aborda istoria subiectului, il vom introduce in circuitul stiintific si vom obtine opinii autorizate despre canibalism.
Putem, deci, discuta despre canibalism si ramane, in acelasi timp, in limitele respectabilitatii stiintifice.
FEREASTRA OVERTON s-a mutat. A fost deja determinata revizuirea pozitiilor, asigurand astfel trecerea de la atitudinea intransigenta, de respingere, a societatii, la o atitudine mai pozitiva. Concomitent cu discutia pseudo-stiintifica, TREBUIE sa apara undeva „Societatea Canibalilor Radicali”. Chiar daca vor fi prezenti doar pe internet, „Canibalii Radicali” vor fi observati si mentionati de toate mass-media relevante.
Rezultatul primei miscari a FERESTREI OVERTON:
– tema inacceptabila a fost introdusa in circulatie, tabu-ul a fost „desacralizat”, a fost distrus caracterul univoc al problemei si s-au creat „tonuri de gri”.
Urmatorul pas al FERESTREI OVERTON muta tema canibalismului din domeniul RADICAL in cel POSIBIL. In acest stadiu continuam sa citam „oamenii de stiinta”. Nu ne putem permite respingerea cunostintelor despre
canibalism… Oricine ar refuza sa discute aceasta tema, ar trebui infierat drept bigot si ipocrit.
Condamnand bigotismul, trebuie sa gasim un nume elegant canibalismului.
Nu mai exista canibalism! Acum se numeste, de exemplu, „antropofagie”. Dar termenul in cauza va fi, curand, inlocuit din nou, considerand aceasta definitie drept jignitoare. Scopul inventarii noilor denumiri e devierea problemei de la esenta ei, ruperea formei de continut, privarea adversarilor ideologici de cuvant. Canibalismul se transforma in „antropofagie” si apoi in „antropofilie”, la fel cum un criminal isi schimba numele si pasapoartele.
In paralel cu jocul numelor, are loc crearea unui precedent de referinta – istoric, mitologic, contemporan sau pur si simplu inventat, dar cel mai important – legitimant.
Obiectivul principal al acestei etape, cel putin partial, e de a scoate mancarea carnii de om de sub incidenta penalului. Eventual, prin gasirea unui exemplu in istorie. Dupa ce a fost gasit precedentul legitim, apare posibilitatea de a muta FEREASTRA OVERTON din spatiul POSIBIL in domeniul RATIONAL.
„Dorinta de a manca carne de om e inscrisa in genele omului si e, deci, naturala”
„Uneori, sa mananci un om e necesar, exista circumstante determinante”
„Exista oameni care doresc sa fie mancati”
„Antropofilii au fost provocati”
„Gustul fructului oprit e mereu dulce”
„Omul are libertatea de a-si rezolva singur problemele”
„Nu ascundeti informatiile, astfel ca fiecare sa poata decide daca e antropofag sau antropofil”
„Are antropofilia aspecte negative? Exista vreo dovada?” s.a.m.d.
(Observati cum decurge procesul si suprapuneti-l peste evenimentele pe care le-ati trait in ultimii 30, 20 sau 10 ani…)
In constiinta comunitatii se creeaza in mod artificial „campul de lupta” pentru aceasta problema.
(Acum se trece de la RATIONAL la POPULAR.)
In scopul popularizarii temei canibalismului, ea trebuie sa fie sustinuta de mesaje populare, „asezonata” cu personalitati istorice si mitologice, si daca e posibil, cu personalitati media contemporane. Antropofilia patrunde masiv la stiri si in talk-showuri.
Oamenii sunt mancati in filme de larga distributie, in versurile cantecelor si in clipuri video.
Una din tehnicile folosite se numeste „Uita-te in jur”:
– „n-ati stiut ca unul dintre cei mai cunoscuti compozitori e …antropofil???”
– „unul dintre cei mai celebri scenaristi polonezi a fost toata viata antropofil, a fost chiar cercetat pentru asta. Unde e democratia?”
– „cati au zacut prin balamucuri?”
– „cate milioane au fost deportati si li s-a retras cetatenia?”
– „ce parere aveti despre clipul „Eat me baby” al lui Lady Gaga?”
Tema aflata in prelucrare se aduce in top si incepe sa fie reprodusa in mod autonom in mass-media, show-business si politica.
Pentru justificarea subiectului, suporterii legalizarii uzeaza de imaginea umanizata a criminalilor, creandu-le o aparenta pozitiva, prin intermediul argumentelor care bagatelizeaza faptele lor criminale.
De exemplu:
– „doar sunt oameni care creeaza… ce daca au mancat?”
– „ei isi iubesc sincer victimele – mananca, deci iubeste”
– „antropofilii sunt victime ei insisi – viata i-a obligat, asa au fost educati” etc., etc.
Asta, pe de alta parte, e „sarea si piperul” manipulatorilor din talk-show-uri:
– „Va vom povesti despre o tragica poveste de dragoste – el voia s-o manance, iar ea dorea doar sa fie mancata. Cine suntem noi, sa-i judecam? Poate ca asta e adevarata dragoste. Cine va credeti, ca sa va opuneti iubirii?”
Trecerea la etapa a cincea se face atunci cand tema s-a „incins” si se poate muta din categoria POPULARA in cea a POLITICII CURENTE.
Incepe pregatirea bazei legislative. Grupuri de lobby, aflate in preajma puterii, se consolideaza si ies din umbra. Sunt publicate sondaje care, chipurile, confirma marele procentaj al sustinatorilor legalizarii canibalismului. In constiinta publica se introduce o noua dogma – „interdictia interzicerii canibalismului”. E un simbol al liberalismului – toleranta ca o interdictie a interzicerii tabu-urilor, interzicerea prevenirii si corectiilor abaterilor daunatoare pentru societate. In timpul acestei ultime etape, societatea e deja „zdrobita”.
Se adopta legi care schimba (distrug) normele existentei umane. Tema se „rostogoleste” inevitabil catre scoli si gradinite. Asta inseamna ca urmatoarele generatii vor creste lipsite complet de sanse de supravietuire.
Asa s-a intamplat si cu legalizarea pederastiei – acum „ei” pretind sa fie numiti GAY.
Acum, sub ochii nostri, Europa incearca legalizarea incestului si a eutanasierii copiilor.
FEREASTRA de oportunitati descrisa de OVERTON se „misca” mai usor intr-o societate toleranta. Intr-o astfel de societate fara idealuri, nu exista o delimitare clara intre bine si rau.
– Vreti sa vorbiti despre faptul ca mama dumneavoastra e o taratura?
– Vreti sa publicati un articol despre asta?
– Sa cantati un cantec?
– Sa demonstrati, la urma urmei, ca a fi taratura e normal si chiar necesar?
E exact tehnologia descrisa mai sus si se sprijina pe libertinaj.
Daca nu exista tabu-uri, nu exista nimic sacru.
Exista asa-numita libertate de exprimare, transformata in libertatea de dezumanizare.
Sub ochii nostri se elimina ultimele obstacole ce protejeaza societatea de autodistrugere. Acum, calea e deschisa.
Crezi ca nu vei reusi sa schimbi nimic de unul singur? Ai perfecta dreptate. Singur, omul nu poate nimic…
Dar, personal, esti obligat sa ramai Om. OMUL e capabil sa gaseasca o solutie oricarei probleme. Si ceea ce nu vei putea de unul singur, vor reusi oamenii uniti de o idee comuna.
Uita-te in jur…
Sursa: APOLOGETICUM