Home Homo Ecologicus In România a existat o problemã evreiascã înainte de înfiintarea Miscãrii Legionare?
In România a existat o problemã evreiascã înainte de înfiintarea Miscãrii Legionare?
Fragmente din atitudinile celor mai importanti oameni de cultura romani
privind problema evreiasca in Romania:
„Noi, daca nu vom lupta in contra elementului jidovesc, vom pieri ca natiune”
(Din discursul contra revizuirii art. 7 din Constitutie, tinut in Camera Deputatilor, sedinta de la 4 Sept. 1879, publicat in Monitorul Oficial nr. 201/1879)
|
„Cine sunt navalitori, de unde vin si ce vreau?[…] sunt cei mai exclusivisti din toti locuitorii pamantului[…] dorind a face din tara intraga oproprietate izraelita?”
„Blamul s-ar cuveni noua, Romanilor, daca[…] prin aplicarea unor teorii umanitare, am da insine o mana de ajutor la indeplinirea acestui plan. Tara si-ar intoarce ochii cu durere de la noi.”
(Din discursul contra revizuirii art.7 din Constitutie, rostit in Senatul Romaniei, in sedinta din 10 Oct. 1879, publicat in Monitorul Oficial nr. 230/1879)
|
„In Romania, cestiunea jidovilor nu este religioasa; ea este o cestiune nationala si economica.[…] Toti acei care au vizitat Principatele, si indeosebi Moldova, s-au inspaimantat de aspectul trist[…] ce-l infatiseaza israelitii. […] De aceea, nu de astazi, ci de pururea, in tot timpul si sub toate regimurile, toti domnii, toti barbatii de stat ai Romaniei[…] s-au preocupat de a opri exploatarea poporului roman prin alt popor strain lui, prin jidovi”.
(Din comunicarea lui Kogalniceanu care detinea functia de Ministru de Interne, adresata Ministrului de Externe privitor la chestiunea evreiasca. Publicata de M. Bujoreanu 1873, sub titlul: „Dispozitiuni si circulare” capitolul X pag. 813-816)
|
„Nu vedeti Dumneavoastra ca evreii din Englitera si Franta nu cer drepturi de cetateni in Romania, ci privilegii, suprematia…”
(din Echilibru intre anthitese de I. Heliade Radulescu, Bucuresti 1859-1869, partea III, titlul „Israelitii si jidanii”, cap. X, pag. 380-383).
|
„Asa dara, Talmudul prevede pentru jidani purtare impotriva noastra: „Daca sunteti mai puternici decat crestinii, exterminati-i”[…].
(din Studii asupra iudaismului, Bucuresti 1866, Tipografia Th. Vaidescu, clasa Bossel nr. 34, pag. 30, 31).
|
„Jidovimea, adica 1/7 parte din poporatiunea noastra totala, este cea mai trista lepra cu care ne-au osandit slabiciunea si venalitatea noastra”.
(din Scrisoarea catre Lupascu trimisa in 12 Ianuarie 1869, publicate in volumul C. Negri, de E. Garleanu, Ed. Minerva 1909, pag. 116)
|
„…Romanii nu sunt primiti in casele jidovesti decat ca slugi sau hamali”.
„Jidanii practica fata de Romani exclusivismul economic cel mai riguros si nu pot renunta la el caci le este prescris de insasi religia lor”.
(din La question israelite en Roumanie par A.D. Xenopol, Paris, pag.17).
|
„…Caci noi, oamenii foarte constienti[…] n-avem vreme acum sa ne ocupam cu astfel de nimicuri, precum e cancerul evreesc care distruge tara Moldovei”…
(Despre Evrei, reeditare 1981, pag. 98)
|
„Evreii s-au asezat, cum se va vedea, in palcuri razlete abia in secolul al XVIII-lea”
„Romanul poate face orice si concura pe oricine, cu o singura conditie: sa fie ajutat de tara lui…”
„Evreii n-au adus nici un mestesug care sa reprezinte o creatiune si o traditie a lor…”
„In domeniul micii industrii ei erau carpaci, in domeniul comertului, ei au fost numai mijlocitori, fara folos, nici-o tovarasie cu altii n-a fost admisa decat aceia pentru un act de coruptie”.
„Confundati politic cu noi, care am facut si marit Statul, ei, Evreii, aveau datoria de a iesi din ghetto. Au facut-o? Nu. Traiesc mai departe intre ei, ca natie navalitoare[…] ei ne dau, pur si simplu afara din tara noastra. Dandu-si seama de puterea lor in crestere, ei ne sugruma[…] si, ce e mai pierzator, ne falsifica sufletul, ne degradeaza moralitatea prin opiul ziaristic si literar…”
(din cartea Iudaica)
|
„In Talmud se afla legislatia evreiasca, iar Cahalul si Francmasoneria sunt organizatiile de lucru pentru stapanirea omenirii”.
„In cuprinsul metodelor lor se gasesc sisteme perfide prin care natiunile sunt puse sa lucreze la propria lor ruina si la propria lor nimicire”.
Din capitolul „Scrisoare catre evrei”: „Un scriitor al vostru evreu: Bernard Lazare, spune in cartea sa „Antisemitismul” aparuta la Paris in 1894:
„Pretutindeni unde jidovii s-au stabilit, s-a dezvoltat antisemitismul”. Si, dupa ce face aceasta trista constatare, el adauga: „Cauzele generale ale antisemitismului trebuie sa se afle in insusi Israel, iar nu in cei ce il combat”. De altfel, nu e vorba aici de o lupta religioasa. „Popoarele politeiste, ca si popoarele crestine, au combatut, – nu doctrina Dumnezeului Unul, – ci pe jidov”. Acelasi autor intreaba:
„De ce oare ovreiul a fost rand pe rand si egal maltratat sau urat, de Egipteni si de Romani, -de Persi si de Arabi, -de Turci si de natiile crestine?” – alungati din Anglia in sec. XIII, din Franta alungati in sec. XIV, din Spania alungati in 1492(n.n.)
Si tot el raspunde: „Pentru ca pretutindeni si pana in zilele noastre, el a fost o fiinta insociabila… un exclusiv,…”
Despre acest raspuns, Dr. Paulescu ne spune ca, „desi adevarat, -e inca obscur, caci in realitate, ovreiul e urat de toate popoarele, […] pentru ca e sclavul hotiei si al trufiei…”
Prin urmare, antisemitismul e manifestarea unui instinct de aparare…
|
Despre mentinerea art.7 si de-a respinge art.44 al tratatului de la Berlin.
Cuvinte din discursului D-lui I.C. Bratianu:
„Cand ar veni deputati israeliti in Camera, ei care nu au inca dezvoltate simtamintele romanesti, ei care sunt mai toti straini in tara aceasta si prin limba, si prin moravuri, si prin viata lor”[…]
„Care din marile puteri ar putea cere de la noi ca, pentru amorul unui principiu, sa ne ucidem nationalitatea?”
Numerus Clausus
„Studentii cer limitarea numarului evreilor pana la proportia dintre numarul lor si numarul total al romanilor. La Cernauti si Iasi erau in Universitate cca 70% evrei.”
Despre aceasta problema prof. univ. I. Gavanescul de la Universitatea din Iasi a scris in „Imperativul momentului istoric”, pag. 64-68.
|
pag. 291: „…Emigratia continua, nepotolita, metodica, ca dirijata de-un bine chibzuit plan strategic”.
„Daca a schita un gest de aparare impotriva ei inseamna a ne lipi pe frunte pecetea de „antisemiti”…si denuntati Europei ca huligani…”
pag.305: „Reactiunea a trebuit sa vina si la noi. Miscarea tinerilor universitari e cea mai eclatanta dovada a situatiei schimbate. S-ar parea ca orizontul se insenineaza din nou si sufletul de idealism de pe vremea Marasestilor ne invioreaza iarasi”.
|
(din cartea „Teologie Luptatoare” Ed. Episc. Rom. si Hus., 1994, pag. 165-174)
Despre Francmasonerie:
Originea sigura a francmasoneriei dateaza din anul 1717. Intemeierea apartine predicatorilor reformati ai Curtii regale, Teofil Desaguliers, James Anderson si arheologul George Payne, sub denumirea unei societati of Free Stones Masons, cultivand o moralitate fara religie.
„Francmasoneria s-a schimbat insa la fata si a luat infatisari diferite si a urmarit alte scopuri, datorita elementului evreiesc care a patruns in ea si a aservit-o intereselor evreiesti”.
„Intr-adevar, evreii, care au pus stapanire in toate tarile, pe finante, industrie, comert, presa, etc., nu puteau lasa sa le scape din mana un instrument de dominatie asa de minunat[…].
Astfel, in 1756, evreul Stefan Morin puse in ordine 25 de grade ale masoneriei templierilor, ridicandu-se pe parcurs la 33 de grade.
Un alt evreu, Iosef Balsamo(1795) a infiintat francmasoneria coptica, cu 90 de grade, si a primit in loji si femei.
Alti evrei, fratii Bedarride din Avignon au infiintat francmasoneria numita Misraim, cu 90 de grade.[…] In tarile catolice si mai cu seama in Franta, au luptat impotriva Bisericii si a monarhiei. Enciclopedistii si mai toti fauritorii si capii marei revolutii au fost francmasoni. In revolutiile franceze[…] si dezastrul Frantei in al doilea razboi mondial se datoreaza in intregime comunismului, care este opera masoneriei”.[…]
Francmasoneria este cu totul altceva decat ceea ce spune instructiunea masonica[…]. „Cum masoneria este organizata de evrei, razboiul dus de ea este indreptat cu indarjire speciala impotriva Crestinismului”.