Români să ne cunoaștem marii cărturari: PETRU URSACHE – Un savant necunoscut în Europa (2)
Etnosofia (2006, 2013), studiu despre filozofia populară și mult mai mult, este o continuare a Etnoesteticii. Etnosofia, în esența ei ca disciplină, leagă toate caracteristicile empirice ale etniei cu destinul ei istoric și caracterul național. Herder și Spengler au deschis câmpul etnosofiei, disciplină care convoacă laolaltă numeroasele aspecte ale unei culturi naționale de la limbaj, istorie, literatură, folclor, sociologie, artă.
Petru Ursache reiterează de ce „asemenea filosofiei savante, de sistem, tradiția își situează kantian informația dobândită pe calea exercițiului intelectual și a experienței practice, în ordinea timpului, spațiului și a cauzalității” …în etnosofie „limbajul categorial interferează cu limbajul artistic: metafora presupune sinteze insolite, iluminând obiectul ce se lasă revelat, în egală măsură, de categoria și figura stilistică a limbajului” (145). Tradusă în limbile de circulație, cartea ar fi avut un impact important.
Etnosofia se încheie cu un dialog dintre Petru Ursache și Mircea Dinutz în care Petru Ursache descrie ceea ce el consideră a fi planul malefic de aneantizare a României pus la cale din zorii secolului al XX-lea de Internaționalele comuniste, Comintern, ocupația sovietică și globalizare: „Nu națiunea este vinovată de asemenea dezolantă erodare, cum constat că se vaită unii, ghidându‐se după aspectele de suprafață ale evenimentelor. Da, este vorba de „un plan malefic de umilire şi pieire a neamului românesc”. Nu este o fixație.
Dacă urmăriți lucrările congreselor Partidului Comunist din România, perioada interbelică (toate desfăşurate în afara țării, cu activ ridicol de limitat, de etnie străină, cu şefi care nu erau cetățeni români şi nu cunoşteau nimic din realitățile noastre), veți vedea că una din temele revenind obsesiv în discuție era nerecunoaşterea integrității teritoriale a României, altfel spus: atac deschis la Articolul 1 din Constituție.
Cominternul nu a dat un pas înapoi, iar problema a redevenit actuală pentru vecinii noştri din toate punctele cardinale şi a intrat în atenția Consiliului Europei…”… „înregistrăm pierderi: țară ciuntită, cinci decenii de comunism, la care se adaugă încă două pe potrivă şi care au provocat multă derută şi demoralizare, spre folosul forțelor oculte profitând de situație; asasinate, închisori politice, colonizare şi neocolonizare…”
Miorița. Dosarul mitologic al unei capodopere (2010, 2015) are drept concluzie teoria că balada, sau poemul, sau cântecul Miorita „este un răspuns românesc la problematica morții, asociindu-se altora, de același fel, rostite în decursul timpurilor și pe întinderea meridianelor”.
Mioritismul înseamnă o metafizică a morții. Autorul afirmă, folosind instrumentele oferite de mitologie și filozofie, că Miorița propune un model de ființare a omului modern pragmatic și debusolat deoarece tradiția românească păstrează legătura cu alt tip de cunoaștere, de vechime primordială, cunoașterea mistică. Pentru a nota definitiv că „Un popor care a creat Miorița trebuie stimat și respectat.”
O temă recurentă în gândirea savantului este că organizațiile internaționale, studiile de specialitate apărute în lume nu au consemnat nicăieri etnocidul (genocidul cultural) realizat de comuniști în România. O crimă împotriva umanității încă neintrată pe rolul sau registrul de procese al vreunui tribunal internațional. Etnocidul, după cum știm, înseamnă exterminarea sau distrugerea unei culturi.
Petru Ursache cunoștea definirea termenilor genocid și etnocid formulată de Bartolomé Clavero (Genocide or ethnocide, 2008): „Genocidul ucide oameni în timp ce etnocidul ucide culturile prin uciderea sufletelor individuale”, ca și scrierile etnologului francez Robert Jaulin care a definit etnocidul (White Peace: Introduction to Ethnocide, 1970) drept distrugerea sistematică a gândirii și a modului de viață al unor oameni diferiți de cei care desfășoară această întreprindere de distrugere.
Ca și scrierile lui Pierre Clastres care în The Archeology of Violence (1994) scria că „etnocidul, spre deosebire de genocid, nu se bazează pe distrugerea persoanei fizice, ci mai degrabă pe distrugerea culturii unei persoane sau a unui grup. Etnocidul extermină moduri de a gândi, de a trăi și de a fi din diverse culturi.
El urmărește distrugerea diferențelor culturale, în special axate pe ideea de diferențe „greșite”, care sunt prezente într-un grup minoritar prin transformarea populației grupului în norma culturală a unui anumit loc.”
Etnocidul, demonstrează Petru Ursache cu documentele pe masă, a avut loc în România.
Istorie, etnocid, genocid (2010, 2017, 2019), o complexă și neconvențională carte neagră a comunismului românesc, convoacă o informație uriașă. Sunt inventariate și examinate cu infinită atenție practici formulate de definițiile de mai sus și care, afirmă autorul, nu doar au fost aplicate în România în trecut dar se perpetueaza și azi.
Acest studiu, prin importanța lui pentru istoria noastră, trebuie tradus în limbile de circulație pentru a intra în bibliografia istoriei comunismului, genocidului, etnocidului oriunde se discută ele in lume. Avem în față o istorie a comunismului românesc scrisă și concepută de un filozof al culturii, antropolog, dar și o cercetare aprofundată a răului care a însoțit istoria poporului român în ultimul secol. „Petru Ursache”, scrie Theodor Codreanu în Postfață, „ observă stranii asemănări între obiectivele reeducării din închisorile comuniste și cele ale „corectitudinii politice” postdecembriste, care au invadat învățământul și celelalte instituții de interes public, încât asistăm la o reintrare în actualitate a Celularului mare comunist, dar într-o nouă ediție, firește. Care vizează însă aceleași ținte majore: familia, Biserica, istoria, limba română, valorile culturale, națiunea. De astă dată, într-o formulă „elitistă”, „europeană” și, neîndoielnic, cu mult mai eficientă decât în „fenomenul Pitești”, discreditat repede din cauza violenței și criminalității lui fățișe. Brutalitatea este convertită acum în eufemistica metodă a demitizărilor.”
Documentele adunate în capitolele Tribunalul poporului la lucru, Loturi, Rezistența anticomunistă, Cele două iaduri, Dislocare – Deportare– Colonizare – Martiraj, Trecutul la present, Celularul mare: Țara descriu ceea ce Petru Ursache numește exterminarea poporului român în numele unei ideologii.
Studiul, repet, consemnează la un mod interdisciplinar istoria României prin viziunea etnologului, antropologului, și istoricului culturii care explică în amănunt genocidul și etnocidul la care a fost supus poporul român.
Prezentul politic, scrie el, „vizează sistematic și în manieră cominternistă trecutul istoric, valorile consacrate, biserica, limba română — aceleași ținte majore: familia, biserica, istoria, limba română, valorile culturale, națiunea”.
Teoria lui Petru Ursache este că forțele comuniste cominterniste – numite de el Oculta — au pregătit disoluția României din zorii secolului al XX-lea cu misiunea transformării/ reeducării societății românești, în vederea creării unei noi identități, de structură sovietică, pusă în slujba revoluției mondiale visate de Marx, Engels, Lenin, Troțki și Stalin.
Reeducarea și exterminarea, scrie Petru Ursache, consonau cu testamentul lăsat de Engels în privința românilor: “„[Românii sunt] un popor fără istorie… destinați să piară în furtuna revoluției mondiale… [Ei sunt] suporteri fanatici ai contrarevoluției și [vor] rămâne astfel până la extirparea sau pierderea caracterului lor național, la fel cum propria lor existență în general, reprezintă prin ea însăși un protest contra unei mărețe revoluții istorice. […] Dispariția [lor] de pe fața pământului va fi un pas înainte.” (Larry L . Watts, Ferește-mă, Doamne, de prieteni… Războiul clandestin al blocului sovietic cu România, Rao, București, 2011 p. 31. With Friends Like These–The Soviet Bloc’s Clandestine War Against Romania, 2010)
Acest testament preluat de a treia Internațională Comunistă, observă Petru Ursache, va supraviețui în spiritul cominternist și după prăbușirea URSS, externat prin Şcoala de la Frankfurt, preluat, pe linie troțkistă, în America, și readus în Europa sub înfățișarea globalismului „corect politic”.
Toate aceste observații sunt aparente în scrierile unor comentatori de azi ai fenomenului, din Anglia și Statele Unite.
Dacă Petru Ursache ar fi avut șansa de a trăi câțiva ani în afara României, predând la o universitate (a fost în mod consecvent împiedicat să plece din țară deși dosarele pentru lectorate în universități europene erau aprobate de ministerul învățământului) atunci studiile lui ar fi găsit un punct de sprijin în alte minți congenere și în organismele internaționale.
Istorie, genocid, etnocid, căreia îi lipsește în titlu “în România” și care trebuie adăugat la traducere, constituie de fapt un dosar penal, ce va fi esențial procurorilor din viitor când vor judeca crimele comunismului din România, în acel Nuremberg II la care visa Petru Ursache.
Cum genocidul nu este prescriptibil, viitorul îi va împlini cu siguranță acest vis consemnând și recunoscând oficial și justițiar ofranda de sânge a poporului roman.
Pentru că România de azi stă practic, după cum dovedește Petru Ursache cu documentele pe masă, pe o mare de suferință și sânge, pe crime în masă ai cărui vinovați nu au fost judecați și pedepsiți nici măcar post-mortem.
Și așa cum în luna mai 2024 Adunarea Generală a Națiunilor Unite a adoptat o rezoluție privind genocidul de la Srebrenica, desemnând data de 11 iulie drept „Ziua internațională de reflecție și comemorare a genocidului din 1995 de la Srebrenica” https://press.un.org/en/2024/ga12601.doc.htm, cred că Națiunile Unite au datoria să adopte o rezoluție asemănătoare privind genocidul și etnocidul comunist care a avut loc în țările Europei Centrale și de Est când s-a lovit în ființa etnică a popoarelor din această parte a Europei, cu numele fiecărei țări stipulat ca atare în rezoluție, și tributul ei de suferință. Pentru ca aceasta să se întâmple, ar trebui ca cei ce conduc România, clasa politică, să aibe această inițiativă la Națiunile Unite.
Petru Ursache, căruia i s-a aplicat în timpul vieții un gen de blestem negru datorită studiilor și opiniilor amintite mai sus, împingerea în marginalizare, o tăcere care înseamnă neacceptare, știa că nu va putea fi martorul acestui proces internațional în timpul vieții, de aceea a lăsat viitorimii un amplu, amănunțit dosar penal. El a scris pentru viitor.
Prima parte aici: Români să ne cunoaștem marii cărturari: PETRU URSACHE – Un savant necunoscut în Europa (1)
Autor: Mirela Roznoveanu
Sursa: IonCoja.ro
[…] Români să ne cunoaștem marii cărturari: PETRU URSACHE – Un savant necunoscut în Europa (2… CAHALUL – statul în… stat!(1) Fapte istorice ignorate ale României contemporane și marotele din scrierile oficiale – Eseu (10) Români să ne cunoaștem marii cărturari: PETRU URSACHE – Un savant necunoscut în Europa (1) Ion Măldărescu – „23 August 1944 aşa cum a fost” – o carte de patrimoniu național […]